donderdag 28 januari 2016

24 weken zwanger – de wekelijkse vragen

24 weken zwanger – er zit een handbal in mijn buik!

Gewicht: Don’t shoot me for saying this: Eindelijk ben ik bijgekomen. Ik begon me al zorgen te maken dat ik de baby te weinig gaf en ie niet voldoende zou groeien. Mijn baarmoeder is nu ongeveer zo groot als een handbal.
Eten: Laat ons zeggen dat ik deze week ontdekt heb waar veel zwangeren over spreken, ondrangbare neiging naar eten, vooral ijs. Dus at ik deze week met veel smaak: zelfgemaakte pannenkoeken met vanilleijs, chocoladesaus, banaan en slagroom, oh met warme chocolademelk met slagroom. En kilo’s chocolade. Vermelde ik chocolade al?
Slaap: Ik slaap nog steeds goed, maar ik kan er niet genoeg van krijgen. Ik zou de hele dag kunnen slapen. Geeuw.
Zwangerschapskleding: Na een vrij kale shoppingsessie begin januari had ik deze keer mijn zinnen op onlineshoppen gezet. Deze week kreeg ik dan eindelijk mijn pakketje, en gelukkig paste mijn buit perfect. Nu ben ik 6 shirts en 2 broeken rijker! 
Geslacht: Al van in het begin van de zwangerschap was ik ervan overtuigd dat het een meisje ging zijn. Bij de 16 weken-echo was het nog niet helemaal duidelijk, en dacht de gynaecoloog zelfs dat het misschien een jongen ging zijn. Dit druiste helemaal tegen mijn gevoel in, hoewel ik ook blij zou zijn met een jongentje hoor. Het klopte gewoon niet naar mijn gevoel. Kort voor kerst wisten we het dan zeker: het wordt een meisje!
Shoppen:  Zaterdag was ik het beu van thuis te zitten, dus trok ik mijn schoenen aan en ging te voet naar het dichtstbijzijnde shoppingcentrum. Ik had toen al wat last van bandenpijn, en heb het moeten bekopen met heel wat meer pijn. Reden te meer om op zondag lekker op de sofa te hangen en Grey’s Anatomy te kijken. Voor baby kocht ik drie rompertjes en een slaapzakje.
Mis je iets? Ik mis mijn platte buik die niet in de weg zit als ik mijn schoenen wil aandoen. Hoe moet ik dit in godsnaam doen wanneer mijn buik nóg ronder wordt? Maar ben wel trots op mijn buikje hoor, eindelijk begin je hem te zien!
Voel je al iets? Jaaaa, al heel vroeg kon ik kleine plopjes voelen, en ondertussen kan je ze ook al van buiten zien wanneer ze trapt.
Je navel, naar binnen of buiten: Tot groot jolijt van mijn vriend: steeds meer naar buiten.
Beste moment van de week: Ik kan er enorm van genieten naar mijn buik te kijken wanneer ze actief is. Ook bij het televisiekijken streel ik vaak.
Minder moment: Huilbuien!!! Elk emotioneel moment op televisie of wanneer mijn vriend wat zegt kan ik beginnen janken. Meestal vind ik het dan ook nog grappig omdat ik weet dat het aan mijn hormonen ligt, dus dan wordt het een geniale combinatie tussen huilen en lachen..
Ik kijk uit naar…: Het bezoek van mijn ouders. Ze komen volgende week en brengen een hele hoop babyspulletjes mee. Eindelijk kunnen ze dan ook ons nieuwe appartementje bewonderen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten