zondag 14 februari 2016

25 - 26 weken zwanger – de wekelijkse vragen


Oeps, een weekje overgeslagen. Moet me meer inzetten voor mijn blog, honderd leuke ideeën, maar de omzetting heeft nog eventjes tijd nodig. Hopelijk komt daar binnenkort verandering in.
Gewicht: Vermoedelijk bijgekomen, maar bij gebrek aan weegschaal geen juist antwoord. Maar ik vermoed dat mijn vreetbuien wel wat hieraan bijdragen.
Eten: Nog steeds chocolade, vooral zoetigheden. Ik denk dat baby een zoet meisje wordt. Ik kan grote porties verzetten, maar af en toe speelt mijn maag op. Dan moet ik eventjes een pauze inlassen omdat mijn maag naar boven gedrukt wordt. Ik word steeds huiselijker en bak koekjes of pannenkoeken. Is dat de moeder in mij die naar boven komt?
Slaap: Ik kan niet genoeg slaap krijgen!! Ik blijf zo vermoeid. Mijn slaap wordt nu ook af en toe onderbroken voor nachtelijke bezoekjes aan het toilet, meestal als een echte zombie. Hoe ga ik in godsnaam die eerste weken met Baby overleven?!?
Zwangerschapskleding: De t-shirtjes raken steeds gevulder, ben eens benieuwd hoe ik er binnenkort uitzie. Ik word ronder met de minuut…
Geslacht: Nog steeds een meisje!
Shoppen: Vorige dinsdag lekker geshopt. Er zijn zooooooveel schattige kleertjes. Ik liet me verleiden tot Marie van de Aristokatten en een pakje met Bambi erop. En nog 20 andere stuks… Ach, het geld dat ik nu niet aan mezelf uitgeef, gaat naar Baby!
Mis je iets? Ik mis de passie van mijn partner. Seks is niet bepaald een thema waar velen graag open over zijn, of waar toch vaker een taboe op ligt dan men wil toegeven. Na maandenlang zelf niet veel zin te hebben, maar toch af en toe zin te maken, vindt meneer het opeens raar om met die dikke buik seks te hebben. Hij moet er nog aan wennen. Ik kan het hem niet kwalijk nemen, ik moet zelf ook aan mijn nieuw figuur wennen. En geknuffeld wordt er nog voldoende!
Voel je al iets? Ja, ze blijft gezellig haar danspasjes oefenen.
Je navel, naar binnen of buiten: nog steeds op het randje. Oh, wat wordt dit lelijk! Gelukkig verbergen de draagsteunen van mijn broeken mijn navel voor mijn t-shirt.
Beste moment van de week: Ouders op bezoek: mét babybedje en eerdere aankopen. Plots heb ik veel meer baby in huis! <3 Het was fijn ze nog eens terug te zien en eindelijk mijn nieuwe appartementje te kunnen tonen, maar ik was toch ook blij toen ze de deur weer uitwaren. Dan ga je echt wel merken dat je nu je eigen leven hebt en het thuis niet meer zou uithouden…
Minder moment: De schuldgevoelens die ik eerst had toen mijn ouders weggingen. Ik had het gevoel dat ik me niet blij mocht voelen. Maar zeg nu zelf: De meesten zijn al blij na een namiddagje bezoek dat ze weer weggaan, hoe zou je je dan voelen na een lang weekend non-stop (schoon-)ouders? Juist ja. Moest ik me toch eventjes voorhouden.

Ik kijk uit naar…: mijn onderzoek dinsdag. Die 4 weken zijn snel voorbij gevlogen, maar het kriebelt om ze eindelijk nog eens te zien. Naar mijn gevoel is alles in orde, maar ik zie ze graag toch ook nog eens zwaaien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten